Waldorfská škola v Bratislave

Názory a polemiky

Vyjadrenie k rozhovoru Týždňa s ministrom školstva, pánom Čaplovičom.

Autor: Xénia Činčurová, učiteľ, 10.9.2012

Vážená redakcia, je tragédiou tejto spoločnosti, že sa nedokáže zbaviť svojej malosti, predsudkov, strachov a zápecníctva, na ktoré pred 80-timi rokmi tak jasne poukázal náš veľký kritik Alexander Matuška. Nedokážeme to ani dnes, v dobe otvoreného sveta a začlenenosti do… Pokračovať v čítaní

Moralita kontra moralizácia – veľkonočná úvaha

Autor: , 22.4.2011

Vo svojej praxi špeciálneho pedagóga sa stretávam s otázkou ako niektorým deťom sprostredkovať tajomno pravidiel, ktoré dospelí akoby vedeli „odjakživa“ a deti sú nimi trápené a obmedzované. Pravdaže to trochu zveličujem, ale vysvetlite dieťaťu prečo nemá kričať škaredé slová na plný… Pokračovať v čítaní

Kvalitná škola 5: Prečo má waldorfská pedagogika zmysel v systéme nášho a celoeurópskeho školstva?

Autor: Xénia Činčurová, učiteľ, 16.3.2011

Po dlhšom čase vám prinášame záverečný diel seriálu o hľadaní princípov kvalitnej školy. Pokiaľ ste nečítali predchádzajúce časti a máte chuť si ich prečítať, na konci článku je uvedený ich zoznam. A práve to, čo profesor Liessmann ukazuje ako protiváhu dnešným vzdelávacím trendom, je… Pokračovať v čítaní

Kvalitná škola 4: Chceme žiakov “kŕmiť” či “dvíhať”?

Autor: Xénia Činčurová, učiteľ, 13.12.2010

V časopise Dobrá škola sa V. Burjan zamýšľa nad významom slova vychovávať v slovenčine, nemčine a v angličtine: Kým nemecké erziehen a anglické bring up naznačujú proces zdvihu, slovenské vychovávať chov, kŕmenie. A mám pocit, že výstižne. Aspoň za predmet slovenský jazyk… Pokračovať v čítaní

Kvalitná škola 3: Kde sa podela vzdelanosť?

Autor: Xénia Činčurová, učiteľ, 23.11.2010

Často počujeme, že krajiny chudobné na nerastné suroviny, ku ktorým patrí nielen Slovensko ale aj celá EÚ, musia investovať do vzdelania a budovať tzv. vedomostnú spoločnosť, ktorá sa však sústreďuje najmä na ekonomické a politické ciele. Pritom málokto si uvedomuje, že flexibilný človek,… Pokračovať v čítaní

Kvalitná škola 2: Pohoda či náročnosť?

Autor: Xénia Činčurová, učiteľ, 14.11.2010

Zdá sa mi, že slovo pohoda vo vzťahu k škole sa používa skôr ako podozrivé a degradujúce „vážne vzdelávacie ciele.“ Prinajmenšom v diskusiách okolo alternatívnych škôl, ktoré bývajú obviňované z „hravosti“ či „nenáročnosti.“ Asi väčšina cieľavedomých rodičov, ktorí chcú dať deťom to… Pokračovať v čítaní

Kvalitná škola 1: Prečo ma škola straší?

Autor: Xénia Činčurová, učiteľ, 9.11.2010

Prečo naše deti nemajú rady školu? Prečo v nej trpia aj mnohí učitelia? Ako sa to dá zmeniť? Čo je dobré vzdelanie a ako by mala vyzerať kvalitná, príťažlivá škola? Čo nášmu školstvu chýba? Ako vychovať slobodného, rozhľadeného a zodpovedného mladého človeka? Ako k týmto problémom pristupuje… Pokračovať v čítaní