Waldorfská škola v Bratislave

Blog waldorfskej školy

Osobné názory, postrehy, polemiky našich učiteľov, rodičov a žiakov waldorfskej školy.

Program SPPoločne – poďakovanie

Autor: Renáta Blaschke, učiteľ, 13.9.2012

Milí priatelia, ďakujeme všetkým, ktorí podporili náš košický projekt v rámci programu SPPoločne, Vašu podporu si veľmi ceníme. Projekt je ukončený a prišla nám takáto odpoveď: Dobry den, dakujeme za Vas projekt, ktory ste prihlasili do programu SPPolocne, za Vas cas a obdivuhodnu energiu,… Pokračovať v čítaní

Prosím, nechajte naše deti v pokoji sa učiť!

Autor: Soňa Rebrová, rodič, 12.9.2012

Už je to tu zase... Už zase sa pretriasa, či Waldorská škola môže ostať v sieti škôl, alebo nie. Už zase sa deti nemôžu učiť a rodičia sústrediť na svoju prácu, lebo musia riešiť, či škola, do ktorej chodia, sa nebude rušiť. Mám chuť už občas skríknuť: „Prosím, nechajte nás v … Pokračovať v čítaní

Vyjadrenie k rozhovoru Týždňa s ministrom školstva, pánom Čaplovičom.

Autor: Xénia Činčurová, učiteľ, 10.9.2012

Vážená redakcia, je tragédiou tejto spoločnosti, že sa nedokáže zbaviť svojej malosti, predsudkov, strachov a zápecníctva, na ktoré pred 80-timi rokmi tak jasne poukázal náš veľký kritik Alexander Matuška. Nedokážeme to ani dnes, v dobe otvoreného sveta a začlenenosti do… Pokračovať v čítaní

Waldorfské stredné školy sú najlepšie v Čechách

Autor: Xénia Činčurová, učiteľ, 26.6.2011

Kvalita školy a jej pedagogického prístupu sa nemeria teoretickými konštatovaniami či mediálnymi podozreniami na jej adresu, ale merateľnými aj nemerateľnými výsledkami jej práce. Keďže v Českej republike už niekoľko rokov existuje aj stredoškolský stupeň waldorfského vzdelávania, je… Pokračovať v čítaní

Kvalitná škola 5: Prečo má waldorfská pedagogika zmysel v systéme nášho a celoeurópskeho školstva?

Autor: Xénia Činčurová, učiteľ, 16.3.2011

Po dlhšom čase vám prinášame záverečný diel seriálu o hľadaní princípov kvalitnej školy. Pokiaľ ste nečítali predchádzajúce časti a máte chuť si ich prečítať, na konci článku je uvedený ich zoznam. A práve to, čo profesor Liessmann ukazuje ako protiváhu dnešným vzdelávacím trendom, je… Pokračovať v čítaní

Objavovanie písmen = tvorivé písanie

Autor: Marián Czére, učiteľ, 10.3.2011

Nasledujúce metodické a didaktické aspekty výučby písania v rámci Slovenského jazyka v 1. ročníku mali pôvodne slúžiť ako podnety pre zastupujúcich kolegov počas mojej dlhšej neprítomnosti v škole. Štylisticky upravené môžu poslúžiť aj ako poznámky k vyučovaniu materinského jazyka na waldorfskej… Pokračovať v čítaní

Film: Konzumujúce deti, komercializácia detstva

Autor: Marek Lichtner, rodič, 25.2.2011

Pozrite si šokujúci dokument o tom, aké marketingové stratégie využíva reklamný priemysel na to, aby z vašich detí vytvoril konzumentov závislých na svojich produktoch, kde jediným cieľom je maximalizácia zisku, bez ohľadu na čokoľvek, napríklad aj bez ohľadu na fyzické a duševné zdravie… Pokračovať v čítaní