Waldorfská škola v Bratislave

Waldorfská pedagogika

Kvalitná škola 2: Pohoda či náročnosť?

Autor: Xénia Činčurová, učiteľ, 14.11.2010

Zdá sa mi, že slovo pohoda vo vzťahu k škole sa používa skôr ako podozrivé a degradujúce „vážne vzdelávacie ciele.“ Prinajmenšom v diskusiách okolo alternatívnych škôl, ktoré bývajú obviňované z „hravosti“ či „nenáročnosti.“ Asi väčšina cieľavedomých rodičov, ktorí chcú dať deťom to… Pokračovať v čítaní

Kvalitná škola 1: Prečo ma škola straší?

Autor: Xénia Činčurová, učiteľ, 9.11.2010

Prečo naše deti nemajú rady školu? Prečo v nej trpia aj mnohí učitelia? Ako sa to dá zmeniť? Čo je dobré vzdelanie a ako by mala vyzerať kvalitná, príťažlivá škola? Čo nášmu školstvu chýba? Ako vychovať slobodného, rozhľadeného a zodpovedného mladého človeka? Ako k týmto problémom pristupuje… Pokračovať v čítaní

Waldorfskí žiaci sú výrazne zdravší

Autor: Marek Lichtner, rodič, 27.10.2010

Stále zvyšujúce sa percento populácie s artrózou a vysokým krvným tlakom, reumou alebo rakovinou, aj to je realita dneška. Zdá sa to neuveriteľné, ale existuje pedagogika a školský systém, ktorých absolventi sú takmer 10 krát zdravší ako bežná populácia. Je to vôbec možné? Vo februári roku 2007… Pokračovať v čítaní

Prírodovedné pojmy – bezobsažné škatule?

Autor: Marián Czére, učiteľ, 6.9.2010

Autor je učiteľ na waldorfskej škole a v príspevku sa zaoberá poňatím prírodných vied v klasickej a waldorfskej škole. Pamätáte si, ako sme sa na školách učili o prírodovede? Učiteľka nám vysvetlila učivo, priniesla vzorky hornín, popísala ich charakteristiky, nadiktovala text a … Pokračovať v čítaní

Waldorfskí žiaci majú nadpriemerné znalosti v prírodných vedách

Autor: Marián Czére, učiteľ, 8.8.2010

Rakúsky štátny inštitút pre pedagogický výskum, inovácie a vývoj zverejnil na internetovej stránke http://www.bifie.at/buch/322/9/6 analýzy výsledkov štúdie PISA 2006 v Rakúsku. Žiaci waldorfských škôl dosiahli v oblasti odborných znalostí v prírodných vedách v teste 524 bodov,… Pokračovať v čítaní