Deviatacké projekty sú pravidelnou súčasťou deviateho ročníka.
Už
v ôsmom ročníku si žiaci vyberajú rôzne témy podľa svojho záujmu a
zamerania. Súčasťou každého projektu, je teoretická, umelecká, praktická
časť, a v tomto roku aj široká výskumná časť. Deviataci sa pripravujú
počas projektových hodín, kde sa zameriavajú na tvorbu projektu, zadanie
problému, stanovenie cieľov i samotnú prípravu prezentácie. Každoročnou
podmienkou je zhotovenie a zošitie vlastnej knihy, do ktorej je projekt
vlastnoručne vpísaný.
V tomto roku si deviataci zvolili veľa sociálnych tém. V štyroch
februárových večeroch rodičia, žiaci aj široká verejnosť mohla vidieť a
počuť prezentácie o rómskej kultúre, deťoch z "Našej triedy", či
duchovnej stránke diamantu - "obrusovanie diamantu, je ako obrusovanie
človeka, na
dobré treba čakať", hovoril Michal vo svojej prezentácii. Z oblasti
psychológie žiaci rozoberali témy strach, sny, z oblasti športu sa
zaoberali napríklad pozíciou libera vo volejbale.
Veľmi úspešné boli kultúrne
témy, biografie a mnoho iného, dotkli sa aj médií a témy pravdy v
reportáži cez osobne napísanú reportáž z Osvienčimu,ktorého návštevu deviataci absolvovali v novembri tohto školského roka.
Deviataci
hrali na klavíri Mozarta, spievali rómske piesne zhotovili dva
filmy a jednu reportáž v miestnej televízii. To, že naša škola vedie
žiakov k úcte z vlastnej práce a schopnosti vytvárať diela vlastnými
rukami svedčia projekty, ktorých výsledkom bolo zhotovenie drevenej
makety drevenice alebo dlhého utkaného koberca. Záverečné prezentácie
ukončila Romanka Mazancová s témou Anna Franková a ja.
Bol to plný týždeň rozhovorov, emócií, tém, radosti, poznatkov a veľkej premeny mladého človeka.
Mgr. Veronika Mihóková, triedna učiteľka deviatakov