Waldorfská škola v Bratislave

Stretnutie so svetom na hodinách angličtiny

Autor: Monika Dojčárová, učiteľ, 22.1.2017

V rámci projektu Educate Slovakia zameraného na medzi-kultúrne porozumenie, nás minulý týždeň navštívili stážistky zo študentskej organizácie AIESEC a podelili sa so žiakmi o svoju kultúru. Študentky boli z Lotyšska, Číny, Indonézie a Malajzie a ich rozprávanie vzbudilo u detí záujem, ba mnohé mali o týchto krajinách veľa vedomostí, čo zas potešilo študentky.  Deti mali možnosť dozvedieť sa o typických jedlách, exotických zvieratách a ovocí, o tropických pralesoch, suchých a daždivých obdobiach, o Paríži severu (Riga) a o mnohých ďalších zaujímavostiach.  Katrina z Lotyšska naučila naše deti lotyšský národný tanec, Vivian z Číny učila deti jesť paličkami. Bol to týždeň plný exotiky, dialógov, otázok a zábavných situácií. Pre stážistky to bol prvý kontakt s Európou a s výučbou detí inej kultúry. Ich záverečné správy sú plné chváľ:

Katrina, Lotyšsko, 19 ročná:  „...bola to moja prvá skúsenosť s učením detí, ktoré nerozprávajú mojim jazykom a bola vynikajúca. Páčilo sa mi, že som mohla deti naučiť náš národný tanec a že máte také pohyblivé deti. Boli skvelé!...“

Wan, Malajzia, 20 ročná: „...Deťom som chcela sprostredkovať odkaz, aby sa učili jazyky – tie nás spájajú a ľahšie sa s nimi cestuje. Hovorila som im, že mne sa tiež nechcelo učiť jazyky a povinné boli tri (malajsky, čínsky a anglicky), ale teraz som za to vďačná. Vďaka angličtine sa s nimi môžem rozprávať a dorozumieť. Máte skvelých žiakov!...“

Vivian, Čína, 19 ročná:“...ocenila som záujem detí o kung fu a čínsku kultúru a že o nej toľko vedia. Vynikajúco sa mi pracovalo hlavne s chlapcami zo 6. A 8. triedy. Ale všetci žiaci boli veľmi aktívni...“

Rani, Indonézia, 20 ročná: „...je to pre mňa veľká česť, že som mala príležitosť byť týždeň na vašej škole. Žiaci boli úžasní, chceli vedieť o našich kultúrach. Môj odkaz pre nich je: ste úžasní! Učte sa jazyky, aby ste mohli cestovať a spoznať naše krajiny!...“


Fotogaléria

comments powered by Disqus